woensdag 7 november 2012

Bonaire's diving

Hoe verloopt een dagje Bonaire?
Je staat op met een jetlag van -5 uur waardoor je om 04/05:00 in de ochtend wakker bent, de zon schijnt reeds, dagtemperatuur een aangename 32°C en wat doe je dan als je omringd bent door een azuurblauwe zee met maagdelijke riffen??? Je gaat op verkenning zo snel je een duikfles gevonden hebt. Reeds 16jaar geleden bezocht ik Bonaire voor de eerste keer en sindsdien heb ik menige TTD-er de wondere riffen van Bonaire getoond. Ook deze week wil ik weer het onderste uit de duiksites halen,bij wijze van spreken dan en de duikstekken (al dan niet aangegeven op de vele kaarten) tonen aan mijn groepje duik(st)ers. In de afgelopen jaren, bemerkte ik dat vele duikstekken 'verdwenen' van de kaarten, dit om diverse redenen: het niveau van de gemiddelde bezoeker daalt en dus zijn sommige duikstekken bestempeld als te moeilijk, te hoog gegrepen?
Maar ook heeft de marketing zijn deel: Bonaire mag dan wel gekend zijn om zijn kantduiken, bootduiken wordt meer en meer populair, want zeg nu zelf, wat is er leuker dan van de boot af te springen, met directe toegang in de wondere onder water wereld, zonder gesleur van duikmateriaal over het strand, waggelen doorheen het koraalrif,kies zelf maar!
Wij waggelen echter de eerste duiken doorheen de aangegeven koraalpaden, op zoek naar Bonaire's finest...koralen, sponsen, anemonen maar ook de jolijtige tarpon (een uit de kluiten gewassen haring?) of verkies je een zeepaardje...zoek en je zal vinden!
Wij zoeken urenlang, tot wel 4/5 duiken per dag naar de mooiste exemplaren van wat Bonaire te bieden heeft. Het lijkt alsof ik steeds weer hier voor de eerste keer ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten